PHILADELPHIA (AP) — Temple University will pay the U.S. Department of Education $700,000 to settle claims regarding years of falsified data submitted to U.S. News & World Report.

The department announced the settlement Friday, noting that Temple did not admit any wrongdoing or liability. The matter involves false reporting about the school’s online MBA program at the Fox School of Business that officials have said was done intentionally to boost the school’s rankings and revenues.

Temple issued a statement Friday saying it was grateful to have reached a conclusion in the matter and noted the changes its made, including establishing an internal verification unit and making online and telephone hotlines available for whistle-blowers.

In January 2018, the business school reported inaccurate data had been submitted to the rankings organization. The university asked a law firm to review the data-reporting processes and the firm found the school reported inaccurate data to the publication for multiple years.

As a result, U.S. News & World Report removed the school’s ranking for 2018.

(©Copyright 2020 by The Associated Press. All Rights Reserved.)

MORE ON CBSPHILLY.COM

COVID Vaccine: Intense Planning Underway In Pennsylvania, New Jersey, Delaware About Who Gets First Doses

‘Rep. Matt Putz’: Gov. Murphy Rips Congressman Gaetz, New York Young Republican Club For Holding Gala In Jersey City

‘No Room At The Inn’ As Delaware County Hospitals Battle Rising COVID Cases, Staff Shortages